کباب حسینی با گوشت چرخ کرده

مواد لازم:

چرخ کرده :۳۰۰گرم
پیاز:۲عدد متوسط
گوجه فرنگی:۴عدد
فلفل دلمه ایی:۱عدد
سیر:۳حبه
نمک، فلفل و زردچوبه
رب گوجه فرنگی
سیخ کباب حسینی به تعداد لازم

طرز تهیه:

یکی از پیازها رو رنده کنین ، به گوشت اضافه کنین ،
نمک، فلفل، زردچوبه رو به گوشت اد کنین و خوب ورز بدین.
بزارین داخل یخچال استراحت کنه.
گوجه فرنگی،فلفل دلمه ایی،سیرو ادویه ها رو با هم بلندر کنیبن.
پیاز دوم رو ریز خرد کنین.
با روغن تفت بدین.
رب ، پوره ی گوجه فرنگی و ادویه ها رو اضافه کنین و اجازه بدین این سس کاملا جا بیفته.
کف ماهی تابه کمی روغن بریزین.
از گوشت طعم دار شده اندازه ی یه نارنگی بردارین.
دور سیخ کباب حسینی بکشین و این کبابهای کوچولو رو داخل روغن کمی سرخ کنین تا خودش رو بگیره.
سپس به سس غلیظ و خوشمزه اضافه کنین.
و اجازه بدین تا با آب گوشت و سس ، کبابهاتون رو بپزه 

[ چهار شنبه 1 بهمن 1399 ] [ 16:6 ] [ shadi ] [ بازدید : 13 ] [ نظرات () ]
انواع خوراک

ادامه مطلب

[ شنبه 27 دی 1399 ] [ 11:46 ] [ shadi ] [ بازدید : 13 ] [ نظرات () ]
انواع کباب

ادامه مطلب

[ چهار شنبه 24 دی 1399 ] [ 19:27 ] [ shadi ] [ بازدید : 26 ] [ نظرات () ]
انواع ماکارونی و پاستا

ادامه مطلب

[ چهار شنبه 24 دی 1399 ] [ 19:17 ] [ shadi ] [ بازدید : 19 ] [ نظرات () ]
کباب تابه ای
مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد بزرگ
گوجه فرنگی ۴ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن و زردچوبه

به اندازه کافی

دستور پخت 

ابتدا پیازها را پوست گرفته و می شوییم سپس با دندانه متوسط رنده ، رنده می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به کاسه حاوی پیاز اضافه کرده و مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط گوشت و پیاز اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس مانند کباب کوبیده چند دقیقه مواد را ورز می دهیم تا منسجم شوند. اگر فرصت کافی دارید بگذارید مایه کباب حدود یک ساعت در یخچال بماند تا در پایان کباب بهتری داشته باشید ، البته اگر فرصت ندارید می توانید این مرحله را حذف کنید

پس از اینکه مایه کباب را از یخچال خارج کردیم یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و با کمی روغن انرا چرب می کنیم. در ادامه مایه کباب را کف تابه می ریزیم و آنرا صاف می کنیم به صورتی که قظر کباب در تمام قسمت های تابه یکسان باشد.

پس از اینکه کباب خودش را گرفت آنرا به صورت دلخواه برش می زنیم ( برای زیبایی بیشتری می توانید مانند کباب کوبیده به صورت طولی کباب را برش بزنید ) سپس کباب را بر می گردانیم تا سمت دیگر کباب نیز پخته شود.

در این مرحله تقریبا پخت کباب به پایان می رسد و باید سس کباب را اماده کنیم. برای این منظور رب گوجه فرنگی را در یک تابه جداگانه خوب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. این کار باعث می شود سس خوشرنگ تر و خوشمزه تری داشته باشیم.

البته باید مراقب باشید که رب گوجه فرنگی را نسوزانید زیرا سس کباب را بدمزه و کمی تلخ می کند. پس از اینکه سس گوجه فرنگی را خوب تفت دادیم نصف فنجان آب به همراه زعفران دم کرده ، کمی آبلیمو و فلفل سیاه آن اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا مواد سس یکدست شوند.

پس از اینکه دو طرف کباب سرخ شد سس را به تابه حاوی کباب اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا سس به خورد کباب برود. در همین مرحله گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کرده و کنار تابه می چینیم تا زمان اماده شدن کباب گوجه فرنگی ها نیز بپزند.

استفاده از سیب زمینی سرخ کرده در کنار کباب تابه ای اختیاری است. در صورتی که تمایل سیب زمینی ها پوست گرفته و به صورت خلالی خرد کنید سپس در روغن سرخ کنید. در اخر پس از اینکه کباب اماده شد انرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با گوجه فرنگی ها و سیب زمینی سرخ کرده تزیین می کنیم.

 

[ چهار شنبه 24 دی 1399 ] [ 17:30 ] [ shadi ] [ بازدید : 30 ] [ نظرات () ]
کباب کوبیده

مواد لازم برای پخت کباب کوبیده

  • 500 گرم گوشت چرخ کرده دنده بره
  • 500 گرم گوشت چرخ کرده راسته گوساله
  • 2 عدد پیاز متوسط رنده شده
  • 1 پر زعفران ساییده شده
  • نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • نمک به مقدار کافی
  • سماق

نحوه تهیه کباب کوبیده ایرانی

ممکن است از خود بپرسید چرا کلمه ابرانی را در اسم این غذا به کار می بریم. علت آن این است که در سایر کشورها نیز با این اسم غذاهای دیگری درست می کنند. برخی نیز کباب کوبیده را غذای دیگری می دانند. به هر حال، طرز تهیه این کباب به شرح زیر است:

1. پیاز رنده شده را در صافی بریزید و آن را فشار دهید تا آب پیاز کاملاً گرفته شود.
2. زعفران ساییده شده را در یک لیوان قرار دهید و دو قطعه یخ کوچک با آن اضافه کنید. بگذارید یخ‌ها به آرامی آب شوند.
3. گوشت چرخ کرده بره و گوساله را در یک ظرف بزرگ با هم مخلوط کرده و کاملاً ورز دهید. سپس پیاز رنده شده، زعفران خیس خورده، فلفل و نمک را به آن اضافه کنید. مواد اضافه شده و گوشت را با هم مخلوط کرده و ورز دهید تا مانند خمیر نرم شود. سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید.
4. ظرف را از یخچال بیرون بیاورید و آماده سیخ کردن کباب ایرانی شوید! یک ظرف آب سرد کنارتان قرار دهید. دستتان را با آب سرد مرطوب کنید. یک مشت از مایه کباب را بردارید و یک گلوله از آن درست کنید. یک سیخ آهنی پهن را برداشته و روی گلوله قرار دهید و شروع به پخش کردن گلوله گوشت روی سیخ کنید. برای این کار از انگشت شست و اشاره استفاده کنید. این کار را روی بقیه سیخ‌ها نیز انجام دهید.

نکات مهم:

  • بعد از آن که گوشت را روی سیخ پهن کردید، دو قسمت انتهایی آن را کمی بیشتر فشار دهید. این کار کمک می‌کند که گوشت به سیخ‌ها کاملاً بچسبد و در زمان گریل نیفتد.
  • ابتدا و انتهای گوشت پخش شده را از نوک سیخ و دسته آن کمی فاصله دهید تا به راحتی روی گریل قرار بگیرد.
  • ضخامت گوشت روی سیخ باید حدود 1 سانتی‌متر باشد.
  • سیخ‌های آماده شده گوشت را روی یک سینی قرار دهید و آن را با سینی فاصله دهید تا گوشت به سطح سینی برخورد نکند و سپس آن‌ها را برای مدتی در یخچال قرار دهید.

5. کباب‌های آماده شده را روی کباب‌پز قرار دهید. برای جلوگیری از جدا شدن گوشت‌ها و افتادن کباب‌ها بر روی آتش کباب‌پز، سیخ‌ها را به درستی بگردانید تا بتوانید آن‌ها را تنظیم کنید. این کار را چند دقیقه انجام دهید تا هر دو طرف کباب به یک اندازه سرخ شود. سپس می توانید بگذارید یک قسمت به طور کامل بپزد و گریل شود و پس از آن طرف دیگر آن را گریل کنید.

نکته مهم:

حتماً این دستور پخت را رعایت کنید. اگر صبر کنید تا یک طرف گوشت کاملاً گریل شود در حالی که طرف دیگر آن خام است، و سپس شروع به چرخاندن آن کنید، گوشت به سیخ نمی‌چسبد و از آن می‌افتد.

6. کباب کوبیده گریل شده را بین دو تکه نان قرار دهید و از سیخ به بیرون بکشید. اکنون می‌توانید از خوردن کباب کوبیده ایرانی و خانگی لذت ببرید.

نکات مهم در گریل کردن این غذا

  • گوشت را دو یا سه بار چرخ کنید. هر چه بیشتر گوشت چرخ شود، مایه کباب نرم‌تر و چسبنده‌تر می‌شود.
  • اصلاً به مایه گوشت زردچوبه نزنید! زردچوبه طعم کباب را عوض می‌کند.
  • اگر سیخ‌ های کباب تان نو و جدید است، بهتر است کمی آن‌ها را روی گرما قرار بدهید و سپس بعد از آن که خنک شد از آن‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است گوشت از روی سیخ‌ها بیفتد.
  • مایه کباب در این نوع کباب کوبیده باید یا فقط از گوشت بره باشد یا ترکیبی از گوشت بره و گوساله. نمی‌توانید فقط از گوشت گوساله استفاده کنید زیرا به اندازه کافی چربی ندارد.

[ چهار شنبه 24 دی 1399 ] [ 1:54 ] [ shadi ] [ بازدید : 18 ] [ نظرات () ]
فسنجون رشتی

طرز تهیه :
گردو رو اینقدر میسابیم تا روغنش در بیاد رب انار حدود دو قاشق غذا خوری بهش اضافه کردم و با اب سردمخلوطکردم یک پیاز خیلی کوچیک رو ریز رنده کردم اونم بهش اضافه کردم بعد به مخلوط گردو به میزان لازم اب اضافه کردم اب سرد.
مرغ رو کمی زعفران بهش زدم و کمی نمک یه کوچولو تفت دادم بعد وقتی که فسنجونم جوش اومد و کمی قل زددرا‌ون زمان مرغ رو بهش اضافه میکنم بعدبا شعله کم اجازه میدم ساعتها نم نم بجوشه تا جا بیافته من این فسنجون روتوی ظرف سفالی (گمج)درست کردم وقتی فسنجون به غلظت دلخواه رسید دو قاشق بهش زعفران اضافه کردم و نمک و فلفل بعد دیگه سیا فسنجون رشتی ما اماده امادس که با برنج زعفرانی سروش کردم .البته این رب انارمون جوری پخته میشه که فسنجونو سیا میکنه و واقعا لذیذ و خوشمزس 


 
[ شنبه 24 آبان 1399 ] [ 16:24 ] [ shadi ] [ بازدید : 11 ] [ نظرات () ]
انواع سوپ و آش

ادامه مطلب

[ شنبه 24 آبان 1399 ] [ 16:11 ] [ shadi ] [ بازدید : 19 ] [ نظرات () ]
سوپ توتماچ

طرز تهیه:
اول از همه نصف پیمانه نخود رو که از شب خیس کرده بودم توی قابلمه ریختمو روش ۱ لیوان آب ریختم گذاشتم تا با حرارت کم بپزه. توی یه قابلمه جداگانه ۱/۲ پیمانه عدس ریختم به همراه ۱ لیوان آب اونم گذاشتم بپزه(دلیل اینکه عدس رو با نخود نپختم این هستش که عدس رنگ سیاهی پس میده که توی آش خوب درنمیاد و رنگ آشو تیره میکنه) بعد که عدس ها پخته شدن اونارو به قابلمه نخود ها اضافه کرده و روی آش آب مرغ ریختم اگه شما آب مرغ ندارین میتونین از عصاره مرغ استفاده کنین و یا اگه گیاهخوارین میتونین از آب معمولی استفاده کنین. حالا تو این مرحله بهش رشته آش که ریز خورد کردینو اضافه کنید مثلا رشته ها اندازشون به اندازه ۲ بند انگشت خورد شده باشه!.بعد بلافاصله توی یه کاسه ۱ لیوان ماست ترش و ۲ ق غ خ آرد و ۱ عدد زرده تخم مرغ زدم و همه رو به خوبی تا زمانی که یکدست شدن مخلوط کردم و به آرامی به آشمون که در حال جوش بود اضافه کردم و همزمان آش رو مخلوط کردم که ماستش نبره. سپس نمک و فلفل سیاه و یا سفید اضافه کرده و میذاریم آشمون جا بیفته. حالا توی یه قابلمه کوچیک مقداری کره رو آب کرده و بهش نعنا خشک اضافه کرده و یه تفت که خورد به آش در حال پخت اضافه میکنیم و هم میزنیم. آش که پخت زیرشو خاموش میکنیم. من با فلفل قرمز و نون تستی که تست کردم روشو تریین کردم

[ شنبه 24 آبان 1399 ] [ 15:59 ] [ shadi ] [ بازدید : 15 ] [ نظرات () ]
سوتلاچ ترکیه

مواد لازم:
۱ لیتر + ۱ لیوان شیر
۱ لیوان شکر
۱ استکان چایخوری برنج
۲ ق غ نشاسته
نصف ق چ وانیل
یک پنس نمک (مابین انگشت اشاره و شست)
۲ لیوان آب
طرز تهیه:
برنج رو خوب بشویید سپس با ۲ لیوان آب اجازه دهید کمی خیس بخورد بعد روی شعله بگذارید تا خوب بپزد و به اصطلاح بشکفد. روی برنج پخته شیر را اضافه کنید و اجازه دهید که به جوش بیاید. وقتی جوشید در ظرف دیگری نشاسته را با آب هم بزنید و به سوتلاچ در حالی که مداوم هم میزنید اضافه کنید و ۷-۶ دقیقه با حرارت کم بجوشانید. شکر و وانیل را اضافه کنید و ۲-۱ دقیقه دیگر از روی حرارت بردارید. سوتلاچ را در ظرفهایی که مناسب فر هستند بریزید و آنها را در سینی فر بچینید. در سینی تا نصف آب بریزد و در طبقه بالای فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد تا زمانی که روی آن مثل عکس طلایی شود.

 

[ جمعه 23 آبان 1399 ] [ 22:35 ] [ shadi ] [ بازدید : 35 ] [ نظرات () ]
انواع خورشت

ادامه مطلب

[ جمعه 23 آبان 1399 ] [ 22:12 ] [ shadi ] [ بازدید : 38 ] [ نظرات () ]
خوراک مرغ و قارچ

مواد لازم:
1 و 1/2 لیوان آب مرغ(میتوانید از آب جوش و پودر عصاره مرغ استفاده کنید )
2 عدد سینه مرغ (هر سینه را بصورت افقی برش زده و دو تکه کنید)(فیله)
1/3 لیوان آرد
2 قاشق غذاخوری کره
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
3 حبه سیر خرد شده
1 قاشق چایخوری آویشن تازه(یا 1/2 قاشق چایخوری آویشن خشک)
1 قاشق چایخوری پونه کوهی تازه(یا 1/2 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک )
200 گرم قارچ خرد شده(سفید یا قهوه ای)در این دستور قارچ قهوه ای استفاده شده
1 و 1/2 قاشق چایخوری نشاسته ذرت
1/3 لیوان خامه صبحانه
1 قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده
نمک،فلفل سیاه و ادویه های دلخواه طبق ذائقه
طرز تهیه:
ابتدا تکه ها ی مرغ را نمک و فلفل بزنید(در صورت تمایل ادویه دلخواه) و در بشقاب آرد بغلتانید تا کامل به آرد آغشته شوند،سپس در یک ماهیتابه 1 قاشق کره و 1 قاشق روغن زیتون را ریخته و روی حرارت متوسط گذاشته تا گرم شود بعد مرغ ها را اضافه کنید حرارت را کمتر کنید تا دو طرف مرغ ها طلایی و پخته شود ضخامت مرغ ها کم هست و زود پخته میشوند(مانند تصویر دو)مرغ ها را در یک بشقاب گذاشته و روی آنرا بپوشانید تا مرغها سرد نشوند،(ترجمه از پیج آشپزی_خلاق ) در همون ماهیتابه باقی کره و روغن زیتون را بریزید و قارچ ها را اضافه کرده و حرارت را بیشتر کنید تا آب قارچها کشیده شود و تغییر رنگ دهند در حدود 8 تا 10 دقیقه سپس سیر خرد شده را اضافه کنید،(در این دستور از پیاز استفاده نشده شما میتوانید در صورت تمایل پیاز را هم با قارچ تفت دهید)سپس آویشن و پونه کوهی را اضافه کنید هم بزنید و بلافاصله مخلوط آب مرغ و نشاسته ذرت (باعث قوام سس میشود)را روی قارچ ها ریخته و اجازه دهید بجوشد تا مقداری غلیظ شود حرارت را کم کنید،نمک، فلفل و خامه را اضافه کرده و در آخر تکه های مرغ را به ماهیتابه برگردانید و با قاشق از سس روی مرغ ریخته ، سپس حرارت را خاموش کنید و با جعفری خرد شده، گرم سرو کنید ،نوش جان

 

 

[ جمعه 23 آبان 1399 ] [ 22:3 ] [ shadi ] [ بازدید : 24 ] [ نظرات () ]
پاستای الفرنو(گراتن پاستا)

مواد لازم الفرنو
پاستا : ۴۰۰ گرم
مواد لازم راگو
گوشت چرخ کرده : ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط : دو عدد
سیر : دو حبه
ساقه کرفس : ۱ شاخه
هویج متوسط : سه عدد
برگ بو : ۴ برگ(اختیاری)
آب گوجه یا گوجه : ۱ لیتر
رب گوجه : ۴ ق.غ
شیر : ۱ لیوان
نمک،فلفل و جعفری یا اریگانو : به مقدار لازم
کره به اندازه : ۱ گردو
روغن : به مقدار لازم
مواد لازم بشامل
آرد سفید : ۵ تا ۷ق.غ
کره : ۱۰۰ گرم
شیر دمای محیط : ۱ لیتر
نمک، فلفل و جوز هندی : به مقدار لازم

طرز تهیه راگو
۱.پیاز،سیر،ساقه کرفس و هویج رو کاملا ریز ریز می کنیم و توی روغن و کره تفت می دیم
۲.بعد گوشت رو اضافه می کنیم و کمی تفت می دیم تا رنگش عوض بشه
۳‌.حالا نوبت ادویه هاست برگ بو رو اضافه می کنیم حالا نمک، فلفل و اریگانو رو هم‌تفت می دیم و رب رو اضافه می کنیم
۴.وقتی بوی خامی رب گرفته شده آب گوجه رو اضافه می کنیم و با شعله خیلی کم (این خیلی مهمه)میذاریم جا بیفته
۵.وقتی غلیظ میشه باید شیر رو اضافه کرد البته اختیاریه می تونید آب هم بریزید
۶.این مایه نباید خشک و غلیظ بشه بلکه باید مثل یه خورش آبدار باشه و برای جا افتادنش حداقل باید ۴ ساعت صبر کنیم.
طرز تهیه بشامل
۱.بهترین راه برای گلوله نشدن آرد اینه که اول آرد رو با کمی شیر مخلوط کنیم و با چنگال هم بزنیم
۲.بعد روی شعله کم بذاریم و باقی شیر و روغن رو اضافه کنیم
۳.غلظت بشامل نباید زیاد باشه چون لازانیا خشک‌ میشه
۴.وقتی بشامل حاضر شد می تونیم لازانیا رو آماده کنیم
طرز تهیه پاستا آلفرنو
۱.اول از همه راگو رو به سبک بولونیزه درست کردم.
۲.سس بشامل رو آماده کردم
۳.بعد پاستای ریگاتونی رو در آبجوش پختم
۴.بعد نصف راگو رو با پاستا مخلوط کردم
۵.کف ظرف پیرکس رو کاملا چرب کردم یه کم بشامل ریختم بعد پاستا بعد لابه لا یه کم پنیر جنوبی پروولا زدم (میشه موتزارلا هم استفاده کرد)
۶.روی پاستا رو با نیم دیگر راگو و بشامل پوشوندم
۷.بعد هم فرستادمش توی فر ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه
برای پاستای فرپز باید یک ربع صبر کرد تا پاستا از بخار بیفته و بعد سر میز برد تا راحت برش بخوره
راستی تا یادم نرفته بگم روی پاستا رو با کمی پنیر پارمزان و ریحان خرد شده تزیین کردم


[ جمعه 23 آبان 1399 ] [ 21:11 ] [ shadi ] [ بازدید : 195 ] [ نظرات () ]
کباب بیتی

برای کباب:

۵۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

۱ پیاز رنده شده

۱ حبه سیر رنده شده

۱ تخم مرغ

حدود ۱/۴ پیمانه ، آرد سوخاری

۲ قاشق غذاخوری آب

فلفل قرمز و سیاه

نمک و ادویه جات دلخواه

مقداری جعفری خرد شده (اختیاری)

 

برای سس:

۳ قاشق غذاخوری روغن مایع

۱ قاشق غذاخوری کره

۱-۲ قاشق غذاخوری پر، رب گوجه فرنگی

۱ قاشق چایخوری رب فلفل

۱ونیم پیمانه آب

نمک و فلفل سیاه و قرمز و ادویه جات دلخواه

طرز تهیه :

 

برای کباب، همه موادو مخلوط کنین و ورز بدین مقداری بعد روشو بپوشونین و نیم ساعت بزارین یخچال . بعد دربیارین و کبابهارو به طول نون های لواش یا ... شکل بدین و در تابه ، با کمی کره، هرطرفشونو سرخ کنین. یا با آتش بپزین.

برای سس، همه مواد بجز آب رو تفت بدین بعد آب رو اضافه کنین و ۵ دقیقه بپزین بعد از روی حرارت بردارید .

 

نون هارو در تابه گرم کنین و روشون سس بمالین بعد کبابهارو بچینین و رول کنین و خواستین در تابه دو طرفشونم سرخ کنین بعد ببرین و در ظرف سرو بچینین.

 

[ چهار شنبه 21 آبان 1399 ] [ 22:48 ] [ shadi ] [ بازدید : 33 ] [ نظرات () ]
کوفته ازمیر

موادلازم 

گوشت چرخ کرده سینه گوساله 500گرم 

پیاز کوچک 1عدد 

تخم مرغ 1عدد 

پودر سوخاری و یا پودر داخل نان  3 ق غ 

جعفری خرده شده کمی 

سیب زمینی 2 الی 3 عدد 

گوجه فرنگی 2 عدد 

سیر دو حبه 

فلفل سبز دوعدد 

 نمک و ادویه جات به مقدارلازم

برای سرخ کردن سیب زمینی و کوفته روغن مایع به مقدار لازم .

مواد لازم برای سس

آب جوشیده 1 پیمانه ، ربع گوجه 2 ق م ، روغن مایع 1 ق .

طرزتهیه

همه ی مواد های کوفته رو در ظرفی خوب مخلوط کنید ، سیب زمینی ها را طبق تصویر خرد کنید ( نازک نباشد ) ، روی حرارت در روغن گرم سیب زمینی و کوفته هارا کمی سرخ کنید ( به دلیل اینک در فر هم میخاییم بذاریم زیاد سرخ نکنید ) ، مواد های سس را هم در مورد نظر تازمانی ربع گوجه آب شود خوب مخلوط کنید در ظرف مورد نظر کوفته و سیب زمینی و فلفل هارا بچینید و سس را هم رویش بریزید  در فر با دمای 190 درجه فارنهایت که از قبل گرم کرده اید تا زمانی که سس آن کم شود کشیده شود و خوب پخته شود بپزید . میتونید با برنج میل کنید

 

 

 

[ چهار شنبه 21 آبان 1399 ] [ 22:24 ] [ shadi ] [ بازدید : 37 ] [ نظرات () ]
انواع کیک

همه مطالب سایت ترجمه شادی کوک هستند لطفا بدون ذکر منبع کپی نفرمایید

                           

             کیک شکلات و کرم و گاناژ شکلات                                       کیک شکلات و کرم موکا            

 

 

 

                               

کیک شکلات و بادام زمینی                                                          کیک شکلات سوئیسی 

 

 

 

                                

   کیک قرمز                                                                                چیزکیک موس شکلات و گاناژ شکلات

 

 

        

کیک سه لایه شکلاتی                                                             کیک شکلاتی با موس شکلات وکارامل

  

                              

                          کیک اسفنجی سه لایه                       مینی کیک لیمو وتوت فرنگی

 

 

 

                                

                                 کیک ژله ای                                                          کیک توت فرنگی با کرم چیزکیک

 

 

                              

کیک سه لایه با خرده شکلات                                                        کیک با کرم گیلاس و کاناژ شکلات

  

 

 

                                

کیک توت فرنگی با تراشه شکلات                                       کیک براونی شکلات و مارشمالو

   

 

           

        

                              کیک شطرنجی صورتی                                                کیک لایه ای وانیلی                               

 

   

                                

 کیک بدون پخت موز و توت فرنگی                                                          کیک رژیمی    

 

 

 

                                 

 کیک مرمری شکلاتی                                                                   کیک قهوه و موکا    

 

 

 

                                 

 کیک جنگل گیلاس                                                                                    کیک پیانو 

 

 

 

                                

 کیک گیلاس و بستنی                                                                           کیک قهوه و کاکائو

 

 

 

                                 

 کیک شکلات و کره بادام زمینی                                                            تارت کارامل

 

 

 

                                

                       پای سیب                                                              تارت شکلات وبادام 

 

 

 

                                

               چیزکیک صبحانه                                                               چیزکیک پرتقال

 

 

 

                                    

          کاپ کیک لیمو                                                                      کاپ کیک شکلات و کارامل     

 

 

 

                                      

کاپ کیک کرم و بیسکوییت                                                        کاپ کیک قرمز  

 

 

 

                                           

کاپ کیک بستنی شکلاتی و شربت توت فرنگی                              مافین شکلاتی                   

 

 

 

                                

   کاپ کیک توت فرنگی با کرم                                                  کاپ کیک چیزکیک شکلات            

 

 

 

                                 

کاپ کیک شکلات و بستنی قهوه                                                   کاپ کیک قلب مخفی

 

 

 

                                 

کاپ کیک چای و شکلات                                               کاپ کیک کره بادام زمینی و کرم اسمارتیز

 

 

 

                                                                         

قهوه ترک                                                                                     دسر موز شکلاتی   

 

 

 

                                 

 دسر چوبی شکلات و کره بادام زمینی                  دسر موس شکلات و توت فرنگی و تمشک     

 

 

                            

                                    

  اشترودل مربای تمشک و شاتوت                                     میلک شیک کیک قرمز و شکلات      

 

 

                         

                                 

شکلات مغزدار                                                                بیسکوییت ویفر شکلاتی 

 

 

  

                                 

 کوکی قالب با تراشه شکلات                                                     دونات شکلاتی

 

 

موضوعات: کیک , ,
[ شنبه 23 بهمن 1394 ] [ 17:54 ] [ shadi ] [ بازدید : 58 ] [ نظرات () ]
مینی کیک لیمو وتوت فرنگی

کیک لیمو

کره 115 گرم، دمای اتاق

شکر 225 گرم

2عدد تخم مرغ بزرگ، دمای اتاق

عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

2 لیمو متوسط

آرد ساده 180g

2قاشق چایخوری بکینگ پودر

½ قاشق چایخوری نمک

دوغ 115ml 

برای پوشش توت فرنگی

کره، دمای اتاق 210 گرم

شکر 500 گرم

توت فرنگی  150 گرم با کیفیت خوب

کمی نمک

توت فرنگی تازه برای تزئین

 

طرز تهیه

 فر را 180 درجه سانتی گراد(350 فارنهایت) روشن کنیدقالب را چرب و کاغذ روغنی پهن کنید.در یک کاسه بزرگ کره را با همزن بزنید تا خامه ای شود حدود 1 دقیقه.شکر را اضافه و 5 دقیقه بزنیدتخم مرغ را اضافه و هم بزنید  حدود 1 دقیقه تا کاملامواد ترکیب شوند.در کاسه دیگر ارد و بکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید.مواد خشک (آرد، بکینگ پودر و نمک)، دوغ و آب لیمو را به مخلوط کره اضافه کنید به این ترتیب که ابتدا یک سوم از مواد خشک  و سپس  نیمی از دوغ و اب لیمو را اضافه وترکیب کنید سپس باقی مواد خشک رات بریزید و خوب هم بزنیدخمیر را به دونیم تقسیم کنیدودر دوقالب جدا بریزید و به مدت 25 الی 30 دقیقه در فر بپزیدتا جایی که طلایی شودسپس از فر خارج وبگذارید تا 20 الی 30 دقیقه خنک شودسپس از قالب خارج کنید

 کرم توت فرنگی

 در یک کاسه  همزن برقی، کره  را برای 1-2 دقیقه  بزنید تا صاف شود. به تدریج شکر و تخم مرغ را اضافه کنید سپس 100 گرم از توت فرنگی و نمک را اضافه کنید سپس باقی توت فرنگی را اضافه و خوب ترکیب کنید اگر بیش از حد سفت شد 1 تا 2 قاشق شیر اضافه کنید.باقی شکر را هم اضافه و هم بزنید برای جمع آوری هر کدام ازکیک ها از وسط نیم کنید یکی از کیک ها را در پایین گذاشته و روی ان کرم بمالید تا جایی که 4 تکه کیک تمام شود و روی ان را هم با کرم بپوشانید و با توت فرنگی تزیین کنید

 

 

 

[ جمعه 22 بهمن 1395 ] [ 16:4 ] [ shadi ] [ بازدید : 170 ] [ نظرات () ]
تارت کارامل

مواد لازم برای خمیر تارت:

آرد 85 گرم

پودر قند 38 گرم                     

کره نرم شده38 گرم

زرده تخم مرغ 1 عدد

آب سرد 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای کارامل

شیرعسل  200 گرم

عسل  15 گرم

کره  55 گرم

آبلیمو  1 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه:

کره و پودر قند را داخل ظرف با هم مخلوط میکنیم با همزن برقی میزنیم تا کرم رنگ شود بعد وانیل و زرده تخم مرغ را اضافه میکنیم دوباره هم میزنیم آب را هم اضافه میکنیم آرد را اضافه میکنیم و با نوک انگشتان مخلوط میکنیم اصلا کف دست نباید داخل ظرف برود و فقط با نوک انگشتان این کار را میکنیم خمیر حالت چسبندگی خواهد داشت و نیازی نیست آرد بیشتری اضافی کنید همین مقداری که ذکر شد کافیست خمیر را داخل نایلون به مدت نیم ساعت در یخچال میگذاریم قالبی که برای این تارت در نظر گرفتیم هم میتواند از قالبهای کوچک کیک یزدی باشد هم قالب بزرگ تارت باشد نیازی نیست قالب را چرب کنیم خمیر را بعد از اینکه از یخچال بیرون آوردیم داخل قالب میریزیم و با چنگال چند سوراخ ایجاد میکنیم که خمیر پف نکند اگر از قالب بزرگ هم استفاده میکنید خمیر را داخل آن پهن میکنید که ما در اینجا از قالبهای کوچک استفاده کردیم دمای فر 180 درجه سانتی گراد است و به مدت 10 دقیقه میگذاریم فقط در حدی که دور تارتها مقداری طلایی شود برای تهیه کارامل کره را داخل ظرفی میریزیم و شیرعسل را مخلوط میکنیم آبلیمو را هم اضافه میکنیم تا کارامل موقع جوش زدن شکرک نزند ظرف تفلون را روی حرارت میگذاریم و مرتب هم میزنیم تا حالت غلظت فرنی را بگیرد حدودا 5 دقیقه روی حرارت باشد کافیست بعد میگذاریم 20 دقیقه بماند تا خنک شود بعد داخل قیف با ماسوره شکوفه درشت میریزیم و روی تارتها شکل میدهیم.

 

 

[ شنبه 24 مهر 1395 ] [ 15:49 ] [ shadi ] [ بازدید : 97 ] [ نظرات () ]
کیک شکلات و کره بادام زمینی

برای کیک:

 

شکر قهوه ای 2 فنجان

 

1 3/4 فنجان آرد قنادی

 

3/4 فنجان پودر کاکائو

 

1 1/2 قاشق چایخوری پودر خمیرمایه

 

 
1 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین

 

 
1 قاشق چایخوری نمک

 

 
2 عدد تخم مرغ

 

 
1 فنجان خمیر کوکی

 

 
1/2 فنجان کره ذوب شده

 

 
2 قاشق چایخوری وانیل

 


1 فنجان قهوه داغ قوی (1 قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری با 1 فنجان  آب داغ )

 

برای موس کره بادام زمینی :

2 فنجان کره بادام زمینی

8 تکه پنیر خامه ای، دمای اتاق

1 فنجان پودر شکر

1 قاشق چایخوری وانیل

1/2 قاشق چایخوری نمک

1 1/2 فنجان خامه
 
برای پوشش:

500 میلی لیتر خامه پرچرب

1/4 فنجان شکر

1 قاشق چایخوری وانیل

1/2 فنجان کاکائو
 
 
 
طرز تهیه کیک:
 
فرا را 350 درجه فارنهایت روشن کنید.قالب گردی را برداشته و کاغذ روغنی را در ان قرار دهید.ارد و شکر و پودر کاکائو وپودر خمیر مایه و جوش شیرین ونمک را در ظرف جداگانه ای با هم مخلوط کنید.خمیر و تخم مرغ و کره و وانیل را در کاسه همزن بریزید و خوب مخلوط کنید و مخلوط ارد را با ارامی و کم کم اضافه کنید و با همزن بزنید حدود 2 دقیقه.قهوه داغ را نیز به ان اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید.مخلوط را در قالب ریخته و خوب صاف کنید و به مدت  35 الی 40 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.سپس به مدت 20 دقیقه در گوشه ای بگذارید تا کاملا سرد شود
 
برای تهیه موس کره بادام زمینی
 
1-در کاسه همزن پنیر خامه ای و کره را خوب بزنید تا کرکی شود
 
2-شکر و وانیل و نمک را اضافه کرده و با همزن بزنید ومخلوط را در کاسه دیگری بریزید
 
3-خامه را در کاسه همزن ریزید و خوب هم بزنید به مواد اضافه کرده و در یخچال قرار دهید
 
برای پوشش کیک:
 
خامه و شکر و وانیل را در کاسه همزن بریزید و خوب هم بزنید سپس پودر کاکائو را اضافه کنید تا سفت شدن خوب مواد با همزن بزنید
 
 
کیک را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده (افقی) و در هر لایه موس را بریزید و صاف کنید و سپس روی ان را با کرم اماده
 
شده بپوشانید و قبل از سرو حتما در یخچال قرار دهید

 

 

 

 

 

 

[ شنبه 24 مهر 1395 ] [ 15:42 ] [ shadi ] [ بازدید : 108 ] [ نظرات () ]
دونات شکلاتی

مواد لازم :

 شير گرم  1 ليوان
 پنير خامه ای 2 قاشق غذاخوري
 شكر  2/1 ليوان
 روغن مايع  3/1 ليوان
 خميرمايه 1 قاشق غذاخوري
وانيل 2/1 قاشق چايخوري
نمك كمي
آرد سفيد 3 ليوان
بيكينگ پودر 1 قاشق مرباخوري

 

مواد لازم برای تزئین روی دونات :

شکلات کاکائویی  100 گرم
 شکلات شیری  50 گرم
 ترافل  به مقدار لازم
 پودر گردو یا پسته  به مقدار لازم


طرز تهيه:


آرد و بيكينگ پودر را با هم الك كرده كنار بگذاريد.

بقيه مواد را در مخلوط كن ريخته با هم خوب مخلوط كنيد.

مواد را در ظرف سرداري به مدت 1 ساعت در جاي گرمي قرار دهيد تا حجم آن تقريبا دو برابر شود.

مخلوط آرد و بيكينگ پودر را به مواد اضافه كرده با دست ورز دهيد سپس مواد را در ظرف سرداري به مدت 2 ساعت در جاي گرمي

قرار دهيد تا حجم مواد زياد شود.

خمير را با وردنه باز كرده ،قالب بزنيد سپس دونات ها را در سيني فري كه از قبل چرب كرده و كاغذ روغني انداخته ايد با فاصله از

هم بگذاريد.

روي دونات ها با برس كمي شير مايع بكشيد.

سيني را در فري كه از قبل گرم كرده ايد قرار دهيد تا دونات ها با حرارت 170 درجه سانتيگراد و به مدت 5 تا 7 دقيقه بپزند. روي

دونات هاي بايد طلايي رنگ شود.

روي دونات ها را مي توانيد با شكلات تخته اي ذوب شده تزئين كنيد.

 

 

[ دو شنبه 14 تير 1395 ] [ 21:29 ] [ shadi ] [ بازدید : 133 ] [ نظرات () ]
کیک لایه ای وانیلی
مواد لازم
 
2 فنجان ارد
1/2 قاشق چای خوری بکینگ پودر
نمک 1 قاشق چایخوری
1 و 1/2 فنجان شکر دانه ریز
16 قاشق غذاخوری کره ذو ب شده
2 عدد تخم مرغ
3/4 فنجان شیر
1/4 فنجان ماست یا خامه ترش
2 ق چایخوری عصاره وانیل
ترافل های رنگی برای تزیین
 
مواد لازم برای کرم وانیلی
 
1 فنجان کره
2 فنجان پودر شکر الک شده
مقدار کمی نمک
2 ق چایخوری عصاره وانیل
خامه پرچرب 2 قاشق غذاخوری
 
طرز تهیه کیک

 فر را 350 درجه فارنهایت روشن کنید 2 تابه گرد 8 اینچی تهیه کرده و کاغذ روغنی پهن کنید.در یک کاسه بزرگ ارد و بکینگ پودر و نمک و شکر را مخلوط کنید کره ذوب شده را اضافه و 1 تا 2 دقیقه با همزن بزنید تا صاف و یکدست شود. در یک کاسه جداگانه تخم مرغ، شیر، ماست را با هم ترکیب کنید سپس عصاره وانیل  و ترافل ها را اضافه کنید خمیر را به طور مساوی بین دو تابه تقسیم کنید و به مدت 30 تا 35 دقیقه درفر بپزید سپس ان را از فر دراورده و بگذارید تا 15 دقیقه خنک شود سپس از قالب خارج کنید

طرز تهیه کرم

در کاسه بزرگ همزن کره و شکر ونمک را بریزید و با سرعت متوسط به مدت 1 دقیقه بزنید تا خوب مواد مخلوط شوند سپس با سرعت بالا 2 تا 3 دقیقه دیگر بزنید.وانبل و شیر را اضافه کرده و 2 -3 دقیقه دیگر بزنید
 
برای جمع اوری کیک:
 
کیک ها را بزا چاقو تمییز و صاف کنید یکی از کیک ها را در ته ظرف قرار داده و مقداری از کرم را روی ان بمالید.سپس لایه دوم را روی ان قرار دهید و با لایه نازکی از کرم کل کیک را بپوشانید و 15 دقیقه در یخچال قرار دهید سپس کاملا با کرم ان را بپوشانید و صاف کنید سپس در یخچال بگذارید د سی دقیقه قبل از سرو ان را در دمای اتاق قرار دهید 
 
 
[ دو شنبه 17 خرداد 1395 ] [ 12:48 ] [ shadi ] [ بازدید : 115 ] [ نظرات () ]
کیک گیلاس و بستنی

طرز تهیه

یک کیک شکلات که پخته اید و سرد است را از وسط نصف کنید و لایه زیرین را در ظرف بگذارید و روی ان بستنی البالویی 1 لیتری را بمالید و نیمی از سس شکلات داغ را روی بستنی بریزید و لایه دیگر کیک را روی ان قرار دهیدو سس شکلات روی ان بریزید و سپس خامه را روی ان بریزید و با پلاستیک روی ظرف را بپوشانید و دریخچال 3 الی 4 ساعت قرار دهیدو 5 الی 10 دقیقه قبل از سرو خارج کنید سپس سس شکلات داغ روی ان بریزیدو با گیلاس تزیین کنید

 

 

 

[ یک شنبه 16 خرداد 1395 ] [ 22:17 ] [ shadi ] [ بازدید : 110 ] [ نظرات () ]
دسر موز شکلاتی

دسر موز شکلاتی

مواد لازم:

خرده شکلات: 2 پیمانه

روغن کانولا: 2 قاشق غذاخوری

 

مواد مخصوص برای رویه دسر موز:

مانند پودر یا نارگیل رنده شده، چوب شور خرد شده، فندق خرد شده

موز رسیده: 3 عدد، به صورت حلققه‌ای به ضخامت یک و نیم سانتی‌متر بریده شود.

 

طرز تهیه:

• درون قابلمه کوچکی، روغن و شکلات‌ها را روی حرارت کم قرار داده تا ذوب شوند.( 15 دقیقه صبر کنید تا خنک شوند).

• هر کدام از رویه‌ها را درون ظرف کم عمق جداگانه‌ای قرار دهید. درون ظرف پخت را با فویل بپوشانید. هر دفعه یک قطعه موز را

درون شکلات ذوب شده خوب غلطانده و آغشته کنید و این کا را تا آخرین قطعه انجام دهید.

• هر قطعه موز آغشته به شکلات را درون هر یک از رویه‌ها بغلطانید و در نهایت کل مواد رویه را روی تک تک قطعات موز بپاشید و

آن‌ها را به صورت تک تک روی ورقه فویل قرار دهید.

• سینی حاوی دسر را به مدت 3 ساعت درون فریزر قرار داده تا دسرها خود را گرفته و سفت شوند.

• سپس سینی را از فریزر خارج کرده و دسرها را میل کنید

 

 

 

 

 

 

[ شنبه 15 خرداد 1395 ] [ 12:14 ] [ shadi ] [ بازدید : 119 ] [ نظرات () ]
کیک توت فرنگی با تراشه شکلات

مواد لازم برای کیک

1 عدد مخلوط کیک توت فرنگی 

1  عدد پودینگ توت فرنگی از

شیر 1 فنجان

2 قاشق غذا خوری پودر توت فرنگی

1/2 فنجان خامه ترش

4 تخم مرغ

1/2 فنجان روغن

1 1/2 فنجان تراشه های شکلات کوچک

رویه شکلاتی با توت فرنگی 

12 توت فرنگی

3/4 فنجان شکلات سفید ذوب شده

1/4 فنجان شکلات ذوب

تراشه های شکلات

طرز تهیه

مخلوط کیک و مخلوط پودینگ را ترکیب کنید . شیر پودر توت فرنگی خامه و تخم مرغ و روغن را اضافه و به مدت 3دقیقه با همزن بزنید تراشه های شکلات را هم اضافه کنید خمیر را در قالب کیک (قالبی که طبق شکل انتهای ان 12 تکه ایه )ریخته و به مدت 50 الی 55 دقیقه در فر با حرارت 350 درجه فرنهایت بپزید سپس قالب را خارج و 15 دقیقه بگذارید تا خنک شود سپس ان را از قالب خارج کنید. 1/2 فنجان شکلات سفید ذوب شده را در یک قیف ریخته و در بالای کیک بریزید توت فرنگی ها را در شکلات ذوب شده فرو کرده و تعدادی راداخل تراشه های شکلات بزنید. و تعدادی را نیز با شکلات سفید باقی مانده تزیین کنید (با قیف) سپس بگذارید در گوشه ای تا کیک خنک شود ان را به 12 برش تقسیم و در ظرف دربسته قرار داده و در یخچال نگه داری کنید

 

 

 

[ جمعه 14 خرداد 1395 ] [ 18:9 ] [ shadi ] [ بازدید : 179 ] [ نظرات () ]
کیک شکلات و کره بادام زمینی

برای کیک

شکر قهوه ای 2 فنجان

1 3/4 فنجان آرد قنادی

3/4 فنجان پودر کاکائو

1 1/2 قاشق چایخوری پودر خمیرمایه 

1 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین

1 قاشق چایخوری نمک

2 عدد تخم مرغ

1 فنجان خمیر کوکی

1/2 فنجان کره ذوب شده 

2 قاشق چایخوری وانیل

1 فنجان قهوه داغ قوی (1 قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری با 1 فنجان  آب داغ )

برای موس کره بادام زمینی :

2 فنجان کره بادام زمینی

8 تکه پنیر خامه ای، دمای اتاق

1 فنجان پودر شکر

1 قاشق چایخوری وانیل

1/2 قاشق چایخوری نمک

1 1/2 فنجان خامه
 
برای پوشش:

500 میلی لیتر خامه پرچرب

1/4 فنجان شکر

1 قاشق چایخوری وانیل

1/2 فنجان کاکائو
 
طرز تهیه کیک:
 
فرا را 350 درجه فارنهایت روشن کنید.قالب گردی را برداشته و کاغذ روغنی را در ان قرار دهید.ارد و شکر و پودر کاکائو وپودر خمیر مایه و جوش شیرین ونمک را در ظرف جداگانه ای با هم مخلوط کنید.خمیر و تخم مرغ و کره و وانیل را در کاسه همزن بریزید و خوب مخلوط کنید و مخلوط ارد را با ارامی و کم کم اضافه کنید و با همزن بزنید حدود 2 دقیقه .قهوه داغ را نیز به ان اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید.مخلوط را در قالب ریخته و خوب صاف کنید و به مدت  35 الی 40 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.سپس به مدت 20 دقیقه در گوشه ای بگذارید تا کاملا سرد شود
 
  
طرز تهیه موس کره بادام زمینی
 
1-در کاسه همزن پنیر خامه ای و کره را خوب بزنید تا کرکی شود
 
2-شکر و وانیل و نمک را اضافه کرده و با همزن بزنید ومخلوط را در کاسه دیگری بریزید
 
3-خامه را در کاسه همزن ریزید و خوب هم بزنید به مواد اضافه کرده و در یخچال قرار دهید
 
طرز تهیه پوشش کیک:
 
خامه و شکر و وانیل را در کاسه همزن بریزید و خوب هم بزنید سپس پودر کاکائو را اضافه کنید تا سفت شدن خوب مواد با همزن بزنید کیک را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده (افقی) و در هر لایه موس را بریزید و صاف کنید و سپس روی ان را با کرم اماده شده بپوشانید و قبل از سرو حتما در یخچال قرار دهید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ جمعه 14 خرداد 1395 ] [ 11:52 ] [ shadi ] [ بازدید : 49 ] [ نظرات () ]
کیک جنگل گیلاس

مواد لازم

برای تهیه کیک شکلاتی:

6 کره در دمای اتاق

2/3 فنجان شکر دانه ریز

2/3 فنجان ب شکر قهوه ای

2 عدد تخم مرغ، در دمای اتاق

عصاره وانیل 2 قاشق چایخوری

1 فنجان دوغ، در دمای اتاق

1/2 فنجان خامه ترش، در دمای اتاق

2 قاشق غذاخوری آب یا قهوه دم

1¾ فنجان آرد 

1 پیمانه پودر کاکائو شیرین نشده الک شده

1½  قاشق چایخوری جوش شیرین

½ قاشق چایخوری نمک

برای شربت:

½ فنجان شکر دانه ریز

½ فنجان آب

1-2 قاشق چایخوری عصاره گیلاس

برای کرم شکلات:

4 زرده تخم مرغ

نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری

شیر 2 فنجان

½ فنجان شکر دانه ریز

کمی نمک

عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

6 تکه شکلات نیمه شیرین ذوب شده

2 قاشق غذاخوری کره را در دمای اتاق

برای جمع اوری:

8 تکه شکلات نیمه شیرین

1½ فنجان خامه 

⅓ فنجان پودر شکر

عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

8 عدد گیلاس ، حفره دار و درشت خرد شده

7 گیلاس تازه با ساقه

 

طرز تهیه:

کیک شکلاتی:

قالب کیک 13 در 18 را چرب کرده و کنار بگذارید فر را 350 درجه فارنهایت روشن کنید.کره و شکر و شکر قهوه ای را در کاسه همزن برقی بریزید و مخلوط کنید و با سرعت متوسط همزن بزنید حدود 5 دقیقه کافیست تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه و هم بزنید سپس عصاره وانیل  را اضافه کنید و  هم بزنید .در یک کاسه جداگانه، دوغ، خامه ترش، و آب (یا قهوه، ) را مخلوط کنید در کاسه دیگری  آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین، و نمک را  با  هم مخلوط کنید یک چهارم از مخلوط آرد و یک سوم از مخلوط خامه را به کاسه همزن برقی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با بقیه مواد مخلوط شوند به همین ترتیب مخلوط ارد را کم کم اضافه و با همزن بزنید تا مخلوط ارد تمام شود سپس همزن را خاموش کنیدبا یک قاشق خوب مواد را زیر و رو و مخلوط کنیدان را در قالبی که ازقبل اماده کرده اید بریزید (لایه نازک از خمیر) و به مدت 15 الی 18 دقیقه در فر قرار دهید سپس از فر خارج کرده و بگذارید سرد شود

شربت:

شکر و آب را در یک ماهی تابه کوچک ریخته و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. هم بزنید زمانی که شکر حل  شد ومایع به جوش امد آن را از روی حرارت بردارید بگذارید سرد شود در دمای اتاق،سپس عصاره گیلاس را اضافه کنید (این شربت میتواند قبل از استفاده تا یک هفته در یخچال نگه داری شود 

 کرم شکلات:

در یک کاسه متوسط، زرده تخم مرغ، آرد ذرت، و ¼ فنجان شکر را مخلوط کنید. در یک ماهی تابه متوسط، شیر و باقی مانده ¼ فنجان شکر و نمک را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا  فقط  شیر شروع به جوشیدن کند. مخلوط تخم مرغ را با همزن بزنیدو مقدار کمی از شیر داغ را به ان اضافه و با همزن بزنید سپس کم کم مخلوط شیر را اضافه و با همزن بزنید مخلوط را دوباره در ماهیتابه ریخته و روی حرارت کم قرار دهید و مدام هم بزنید تا کرم غلیظی به دست اید و پس از 2 دقیقه از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود سپس شکلات ذوب شده را به ان اضافه کنید و با همزن بزنید تا مخلوط صاف و یکدستی به دست اید وانیل و کره را هم اضافه و خوب با همزن بزنید مخلوط را در کاسه ای ریخته و روی ان را بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید

 برای جمع آوری:


کرم شکلات را با پودر شکر و وانیل و  نیمی از خامه مخلوط وبا سرعت متوسط همزن بزنید مخلوط را کنار بگذارند . ½ فنجان از کرم را در یخچال قرار دهید،و بقیه خامه را به نمیه دیگر کرم اضافه و مخلوط کنید کیک را با قالب های گرد ببرید 3 لایه مورد نیاز است سپس لایه اول را گذاشته و روی ان شربت میریزیم و لایه نازکی از کرم شکلاتی (که در یخچال بود)را روی ان میریزیم و مقداری گیلاس خرد شده روی ان ریخته و لایه دوم را روی ان قرار میدهیم و همینطور لایه بعدی را تکرار میکنیو و در نهایت لایه اخر را گذاشته و روی ان و کناره های کیک را با لایه نازکی از کرم شکلاتی میپوشانیم و به مدت 20 الی 30 دقیقه در یخچال قرار میدهیم تا کرم سفت شود سپس ان را با لایه ضخیمی از کرم شکلاتی میپوشانیم  و خرده های شکلات را روی ان میریزیم برای تزیین خامه شکلاتی را در قیف ریخته و روی کیک شکل می دهیم و گیلاس های تازه را روی ان قرار میدهیم و قبل از سرو کیک را مدتی در یخچال قرار دهید(تا دو روز میماند)

 

 

 

 

[ جمعه 14 خرداد 1395 ] [ 11:22 ] [ shadi ] [ بازدید : 364 ] [ نظرات () ]
انواع کاپ کیک

ادامه مطلب

[ جمعه 14 خرداد 1395 ] [ 10:39 ] [ shadi ] [ بازدید : 129 ] [ نظرات () ]
کیک پیانو

ادامه مطلب

[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 12:31 ] [ shadi ] [ بازدید : 3292 ] [ نظرات () ]
کیک رژیمی

ادامه مطلب

[ یک شنبه 9 خرداد 1395 ] [ 9:34 ] [ shadi ] [ بازدید : 60 ] [ نظرات () ]
شکلات مغزدار

ادامه مطلب

موضوعات: , , ,
[ یک شنبه 9 خرداد 1395 ] [ 9:8 ] [ shadi ] [ بازدید : 70 ] [ نظرات () ]
کاپ کیک کره بادام زمینی و کرم اسمارتیز

ادامه مطلب

موضوعات: , , ,
[ یک شنبه 9 خرداد 1395 ] [ 8:54 ] [ shadi ] [ بازدید : 100 ] [ نظرات () ]
کاپ کیک چای و شکلات

ادامه مطلب

موضوعات: , , ,
[ یک شنبه 9 خرداد 1395 ] [ 8:41 ] [ shadi ] [ بازدید : 71 ] [ نظرات () ]
کاپ کیک قلب مخفی

ادامه مطلب

موضوعات: , , ,
[ یک شنبه 9 خرداد 1395 ] [ 8:27 ] [ shadi ] [ بازدید : 286 ] [ نظرات () ]
انواع دسر و کوکی و پای و تارت و نوشیدنی

ادامه مطلب

[ یک شنبه 9 خرداد 1395 ] [ 7:27 ] [ shadi ] [ بازدید : 789 ] [ نظرات () ]
انوع کیک

ادامه مطلب

[ شنبه 8 خرداد 1394 ] [ 13:13 ] [ shadi ] [ بازدید : 1566 ] [ نظرات () ]
کیک شکلات و بادام

لطفا بدون ذکر منبع از مطالب کپی نفرمایید

ادامه مطلب

موضوعات: , ,
[ یک شنبه 11 بهمن 1394 ] [ 20:54 ] [ shadi ] [ بازدید : 222 ] [ نظرات () ]
دسر موس شکلات و توت فرنگی

ادامه مطلب

[ سه شنبه 6 بهمن 1394 ] [ 21:49 ] [ shadi ] [ بازدید : 580 ] [ نظرات () ]
کیک شکلاتی کلاسیک سوئیسی

ادامه مطلب

موضوعات: , , ,
[ سه شنبه 6 بهمن 1394 ] [ 21:45 ] [ shadi ] [ بازدید : 421 ] [ نظرات () ]
کیک قهوه و کاکائو با کرم شکلات و قهوه

ادامه مطلب

موضوعات: , ,
[ شنبه 26 دی 1394 ] [ 19:17 ] [ shadi ] [ بازدید : 427 ] [ نظرات () ]
بیسکوییت ویفر شکلاتی

ادامه مطلب

موضوعات: , , ,
[ پنج شنبه 24 دی 1394 ] [ 14:36 ] [ shadi ] [ بازدید : 126 ] [ نظرات () ]
آخرین مطالب
انواع خوراک (1399/10/27 )
انواع کباب (1453/10/24 )
کباب کوبیده (1399/10/24 )
فسنجون رشتی (1399/08/24 )
سوپ توتماچ (1399/08/24 )
انواع خورشت (1453/08/23 )
کباب بیتی (1399/08/21 )
کوفته ازمیر (1399/08/21 )
تارت کارامل (1395/07/24 )
صفحات وب